абітурієнтам ВНЗ художнього профілю






як проходе іспит з композиціїhttps://youtu.be/F77G3NeAuYI
композиційне мисленняhttps://youtu.be/g6yYhN6696s
оцінювання екзаменаційних завдань абітурієнтів
на вступному фаховому випробуванні з образотворчого мистецтва
в різних навчальних закладах


Рівень
Кількісна характеристика
рівня
Характеристика роботи абітурієнта
Живопис
Малюнок
Низький
100-123
Композиційна будова незадовільна, відсутні правильне розміщення предметів та цілісність сприйняття; перспектива складових натюрморту передана незадовільнопропорції мають значні відхилення, характер зображуваних предметів передано незадовільно; форма виявлена незадовільно, колористичне рішення не відповідає натурі.



Композиційне вирішення рисунку виконане з грубими помилками; рисунок, його пропорції, конструктивна будова, форма, світлотінь передані з недопустимими помилками;
відсутня гармонійна цілісність  рисунка гіпсової голови.
Задовільний
124-149
Композиція сприймається задовільно, але є маловиразною;
перспективне скорочення предметів виконане задовільно; просторове рішення маловиразне; пропорції сприймаються задовільно, характерні особливості предметів маловиразні; виявлення форми задовільне, кольорове   вирішення маловиразне;


Порушено основні закономірності композиції рисунка; допущено значні помилки у передачі пропорцій гіпсової голови, її конструктивної будови, виявленні світлотіні та ін.
Рисунок гіпсової голови сприймається маловиразним.
Достатній
150-174
Незначні помилки в композиційній побудові, впросторовому розміщенні предметів;незначні помилки, допущені в зображенні форм предметів,у виявлені форми кольором і світлотінню;


Незначні помилки в композиції рисунка, в образотворчій грамот;
незначні помилки у створенні образного рішення гіпсової голови.


Високий
175-200
Правильне розміщення предметів на картинній площині, знайдена рівновага відносно композиційного центру, створено відчуття просторовості, досягнута цілісність сприйняття; правильно відтворена глибина простору, з урахуванням переднього, середнього та заднього планів; у формі предметів враховано перспективне скорочення згідно закону перспективної побудови;пропорції зображуваних предметів та особливості їх форми передані бездоганно;правильне виявлення співвідношень теплих і холодних тонів, форма відтворена колористичними засобами;


Грамотне розміщення рисунка на форматі (картинній площині), дотримана рівновага та ритмічність частин, враховано основні закономірності композиції;
в рисунку пропорції, форми гіпсової голови, її просторове положення виконані професійно грамотно, творчо, на основі закономірностей перспективи, пластичної анатомії, світлотіні;
рисунок гіпсової голови людини зображений виразно, сприймається образно, цілісно, вдало використані світлотіні, динаміка, ритм тощо.


 1.Малюнок гіпсової голови з натури (олівець, папір формату 30х40 см)


Вступник повинен:
  • володіти технологією роботи на папері твердими і м’якими олівцями, що застосовують у тональному світлотіньовому зображенні;
  • володіти характерними особливостями художньо-виразного лінійного малюнка;
  • виконувати засобами художньо-лінійного зображенняоб’ємніформи(куб, циліндр, піраміда тощо);
  • володіти загальними відомостями з перспективи;
  • передавати скорочення плоских та об’ємних фігур відносно лінії горизонту;
  • володіти методами побудови перспективних зображень предметів комбінованої форми;
  • будувати тіні у перспективі;
  • відтворювати засобами художнього лінійного малюнка просторові співвідношення об’ємної форми одного предмету;
  • виконувати різновиди штрихів, виявляти ступені тональних градацій;
  • визначати характер світлотіньових градацій;
  • виявляти м’які та контрастні тональні співвідношення;
  • володіти основами пластики голови людини;
  • передавати характерні пропорційні співвідношення різних типів загальної форми гіпсової голови людини;
  • зображувати гіпсову голову в різних положеннях;
  • виконувати начерки гіпсової голови в різних поворотах;
  • використовувати основні графічні художньо-виразнізасоби композиції;
  • виконувати роботу послідовно, від загального до часткового;
  • завершувати роботу проробкою деталей та узагальненням, доводячи до цілісності та художньої виразності.

Критерії оцінювання 
Об’єктивність в оцінюванні робіт з рисунка досягається на основі конкретних критеріїв, які визначають рівень знань, умінь і навичок вступників в цій сфері. Такими критеріями є: композиція, технічна грамотність, образність.
І. Композиція (закони, правила, прийоми, засоби)
26-34 балів– грамотне розміщення рисунка на форматі (картинній площині), дотримана рівновага та ритмічність частин, враховано основні закономірності композиції 
17-25 балів–  незначні помилки в композиції рисунка
8-16 балів– порушено основні закономірності композиції рисунка
 0-7 балів– композиційне вирішення рисунку виконане з грубими помилками
ІІ. Технічна грамотність (закономірності перспективи, пластичної анатомії, світлотіньової передачі форми)
26-34 балів– в рисунку пропорції, форми гіпсової голови, її просторове положення виконані професійно грамотно, творчо, на основі закономірностей перспективи, пластичної анатомії, світлотіні
17-25 балів – допущені незначні помилки в образотворчій грамоті
8-16 балів– допущено значні помилки у передачі пропорцій гіпсової голови, її конструктивної будови, виявленні світлотіні та ін.

0-7 балів– рисунок, його пропорції, конструктивна будова, форма, світлотінь передані з недопустимими помилками
ІІІ. Образність (художня виразність)
25-32 балів– рисунок гіпсової голови людини зображений виразно, сприймається образно, цілісно, вдало використані світлотіні, динаміка, ритм тощо
17-24 балів– незначні помилки у створенні образного рішення гіпсової голови
8-16 балів– рисунок гіпсової голови сприймається маловиразним
0-7 балів– відсутня гармонійна цілісність  рисунка гіпсової голови

2. Живопис. Натюрморт з предметів побуту (акварель, папір формату 30х40 см)

Вступник повинен:
  • володіти загальними відомостями з перспективи;
  • передавати скорочення плоских та об’ємних фігур відносно лінії горизонту;
  • володіти методами побудови перспективних зображень предметів комбінованої форми;
  • виявляти об’ємність і положення кількох предметів у просторі;
  • виконувати поетапне зображення лінійного конструктивного малюнка натюрморту;
  • виявляти м’які та контрастні тональні співвідношення;
  • визначати акцентовану частину композиції натюрморту (величиною або контрастним тональним співвідношенням предметів);
  • володіти технологією роботи на папері акварельними фарбами, що застосовують у кольоровому зображенні;
  • використовувати пензлі різного розміру і форми для роботи з аквареллю;
  • володіти основними прийомами роботи акварельними фарбами по сухій та по зволоженій повер­хні паперу;
  • виявляти зоровий центр композиції натюрморту;
  • компонувати натюрморт у форматі (горизонтального і вертикального напрямку);
  • позначати місце лінії горизонту в поєднанні зі змістом композиції натюрморту;
  • побудувати композицію натюрморту із складових елементів, враховуючи пропорції, просторові співвідношення, тональні градації;
  • володіти основами знань з кольорознавства;
  • виявити основні кольорові акценти;
  • ескізувати і послідовно ство­рювати натюрморт від зага­льних окреслень головного і складових елементів композиції до лінійного, тона­льного і кольорового завершення, з вияв­ленням цілісності форми тазмісту;
  • використовувати основні графічні та живописні художньо-виразними засобами композиції;
  • виявляти статику або дина­міку композиційного рішення натюрморту, намагаючись створювати певний настрій світлотіньови­ми градаціями та кольором;
  • виконувати роботу послідовно, від загального до часткового;
  • завершувати роботу проробкою деталей та узагальненням, доводячи до цілісності та художньої виразності;
  • виявляти цілісність і повноту об’ємно-просторового сприймання світу, здатність аналізувати і передавати засобами образотворчого мистецтва найтиповіші риси предметів і явищ, форму, фактуру, об’єм, колір, положення в просторі тощо.

Критерії оцінювання


Об’єктивність оцінювання живописних робіт досягається на основі встановлених критеріїв, які визначають рівень знань, умінь та навичок вступників у техніці акварель. Такими критеріями є: композиція, перспектива, правильність передачі пропорцій зображуваних предметів та особливості їх форми, виявлення форми та кольору натури засобами колористичних та світлотіньових відношень.

І. Композиція
20-25 балів– правильне розміщення предметів на картинній площині, знайдена рівновага відносно композиційного центру, створено відчуття просторовості, досягнута цілісність сприйняття
 13-19 балів– незначні помилки в композиційній побудові
 7-12 балів– композиція сприймається задовільно, але є маловиразною 
0-6 балів– композиційна будова незадовільна, відсутні правильне розміщення предметів та цілісність сприйняття

ІІ. Перспектива
 20-25 балів– правильно відтворена глибина простору, з урахуванням переднього, середнього та заднього планів; у формі предметів враховано перспективне скорочення згідно закону перспективної побудови;
 13-19 балів– незначні помилки в просторовому розміщенні предметів;
 7-12 балів– перспективне скорочення предметів виконане задовільно; просторове рішення маловиразне;
 0-6 балів– перспектива складових натюрморту передана незадовільно.

ІІІ. Правильність передачі пропорцій зображуваних предметів та особливостей їх форми
20-25 балів– пропорції зображуваних предметів та особливості їх форми передані бездоганно;
13-19 балів – незначні помилки, допущені в зображенні форм предметів;
7-12 балів– пропорції сприймаються задовільно, характерні особливості предметів маловиразні;
0-6 балів– пропорції мають значні відхилення, характер зображуваних предметів передано незадовільно.



IV. Виявлення форми та кольору натури засобами колористичних та світлотіньових відношень

20-25 балів– правильне виявлення співвідношень теплих і холодних тонів, форма відтворена колористичними засобами; 
13-19 балів– незначні помилки, допущені у виявлені форми кольором і світлотінню;
7-12 балів– виявлення форми задовільне, кольорове вирішення маловиразне;
0-6 балів– форма виявлена незадовільно, колористичне рішення не відповідає натурі.





Вимоги до екзаменаційних робіт з живопису складаються з таких складових:
  • розміщення зображення постановки на заданому форматі аркушу паперу;
  • правильність побудови предметів постановки та їх пропорційних співвідношень;
  • якість підготовчого рисунку;
  • якість кольорово-тонального рішення;
  • володіння прийомами живопису та технікою виконання;
  • передача повітряної  перспективи;
  • детальна пророка об’єктів;
  • узагальнення зображення складових постановки.
Вимоги до екзаменаційних робіт з композиції складаються з таких складових:
  • відповідність композиції заданій темі;
  • якість компонування складових композиції;
  • досягнення цілісності зображення;
  • досягнення образності та оригінальності композиційного рішення;
  • гармонійність та виразність композиції в цілому.
Вимоги до екзаменаційних робіт з рисунку складаються з таких складових:
  • компонування зображення на площині паперу;
  • вибір розміру зображення;
  • збереження пропорцій об’єктів, що зображаються;
  • урахування повітряної та лінійної перспективи форм об’єктів;
  • правильність побудови форм та деталей об’єкта;
  • виявлення об’ємності форми об’єктів, співвідношення світла та тіні, засобами конструктивно - тональної побудови;
  • володіння графічними техніками виконання рисунку;
  • виявлення цілісної єдності та художньої виразності рисунку об’єктів тощо.



СТРУКТУРА І ЗМІСТ  ТВОРЧОГО КОНКУРСУ ТА ЙОГО ЕТАПИ
Зважаючи  на специфіку  підготовки  фахівців з  образотворчого  мистецтва, творчий  конкурс  включає  комплексну  перевірку  теоретичних  знань  та практичних  умінь  шляхом  виконання  завдань  з  малюнку,  живопису  та композиції. Завдання з кожної дисципліни виконується в окремий день впродовж шести годин.
ПЕРШИЙ ЕТАП: творчий конкурс з малюнку.
Творчий  конкурс з  малюнку  передбачає  виявлення  художніх  здібностей абітурієнта, його здатності сприймати та передавати образотворчими засобами об'ємну  форму,  її  реальні  пропорції,  конструктивну  побудову  й  світлотіньову характеристику  об'єктів  із  урахуванням  особливостей  світло-повітряного середовища.
Завдання: виконати малюнок голови з гіпсового зразка. Матеріали: олівець,
папір А-2.
Матеріали: олівець, папір А-2
Вимоги з малюнку
1. Компонування зображення на площині паперу.
2. Вибір розміру зображення.
3. Збереження пропорцій об'єктів, що зображуються.
4. Урахування повітряної та лінійної перспективи форм об'єктів.
5. Правильність побудови форм та деталей об'єктів.
6. Виявлення  об'ємності  форми  об'єктів,  співвідношення  світла  та  тіні, матеріалу та фактури засобами конструктивно-тональної побудови.
7. Виявлення просторових співвідношень у розташуванні предметів.
8. Володіння графічними техніками виконання малюнку.
9. Виявлення  цілісності  єдності  та  художньої  виразності  малюнку об'єктів тощо.



ДРУГИЙ ЕТАП: творчий конкурс з живопису.
Творчий конкурс з живопису передбачає виявлення здібностей вступників щодо  роботи  з  кольором  за  умов  реалістичного  відображення  певного середовища  та  об'єктів,  що  його  наповнюють  живописними  засобами;  знання закономірностей колориту та прийомів зображення різних кольорових матеріалів, фактур,  площин,  поверхонь,  простору,  вміння  будувати  задані  форми  та  їх пропорційні відношення, володіння художніми техніками, способами виконання малюнку та живопису.
Завдання: виконати живопис натюрморту у визначеній колірній гамі (теплій,
холодній).
Матеріали: акварель, папір А-2.
Вимоги з живопису
1. Розміщення  зображення  постановки  на  заданому   форматі   аркушу паперу або полотні,
2. Правильність  побудови  предметів  постановки  та  їх  пропорційних співвідношень.
3. Якість підготовчого рисунку,
4. Володіння прийомами живопису та техніка виконання.
ТРЕТІЙ ЕТАП: творчий конкурс з композиції.
Творчий конкурс з композиції передбачає виявлення здатності вступника до створення в уяві та відображення на заданому форматі композиції, що відповідає характеру завдання.
Завдання: З  представлених  предметів  побуту  створити  декоративну
композицію на задану тему з використанням трансформації форми і простору.
Матеріали: гуаш, папір А-2.
Вимоги з композиції
1. Відповідність композиції заданій умові.
2. Якість компонування складових композиції.
3. Досягнення цілісності зображення.
4. Досягнення образності та оригінальності композиційного рішення.
5. Гармонійність та виразність композиції в цілому.






ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО РІВНЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ АБІТУРІЄНТІВ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
Творчий  конкурс з образотворчого мистецтва передбачає комплексну перевірку знань і умінь абітурієнтів, зокрема:
- формування особливої форми конструктивно-просторового уявлення пропредмети і передачу їх зображення на площині;
- розвиток практичних умінь володіння техніками і матеріалами малюнку,властивими йому засобами й прийомами реалістичного зображення;
- формування понять гармонійної колірної композиції;
- перевірка  практичних  навичок  у  роботі  з  акварельними  фарбами  надостатньому художньому рівні;
- вміння працювати з натури;
- знання  законів  колірної  і  живописної  побудови,  а  також  засвоєння  упроцесі  практичної  роботи  основних  понять:  “теплохолодність”,“контрастність”,  “родинність”  кольорів,  колористика,  тональні відношення на прикладах натюрмортних постановок;
- засвоєння основ декоративної композиції

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ знань і умінь абітурієнтів на творчому конкурсі
з образотворчого мистецтва Критерії  включають  основні  вимоги  до  оцінки  рівня  підготовки  з образотворчого мистецтва. Висновок про рівень підготовки робиться на підставі аналізу практичних робіт з малюнку, живопису та композиції, які оцінюються за багатобальною  шкалою  (200  балів).  Загалом  творчий  конкурс  оцінюється шляхом виведення середнього арифметичного від балів, отриманих за живопис, малюнок, композицію. Рівні навчальних досягнень.Бали Критерії оцінювання навчальних досягнень абітурієнтів з візуального (образотворчого) мистецтва
I. Початковий
(не складено)
0-123 Абітурієнт  сприймає  та  відтворює художні  образи  на  частковому  рівні, однозначно їх характеризує, демонструє слабо сформоване  художнє  мислення,  елементарні навички  та  уміння  у  творчий  художній діяльності.
Абітурієнт  володіє  незначною  частиною тематичного  матеріалу,  має  слабо сформований  рівень  сприйняття  художніх образів,  виявляє  певні  творчі  уміння  та навички  у  практичній  діяльності,  володіє незначною  частиною  термінологічного мінімуму; словниковий запас в основному  не дозволяє викласти думку. Абітурієнт  здатний  сприймати  та відтворювати  окремі  фрагменти  художніх образів  з  конкретним  образно-художнім змістом,  знає  незначну  частину  тематичного матеріалу,  користуючись  обмеженим термінологічним та словниковим запасом.
Малюнок (практична частина):
-  малюнок  гіпсової  голови  виконано  на рівні  примітивного  та  схематичного  начерку без  урахування  впливу  лінійної перспективи, пропорційного  співвідношення  та конструктивної побудови;-  тонально  пропрацьовано  малюнок  без передачі  об'єму,  замінивши  штриховку розтушовуванням.
Живопис (практична частина):
-  малюнок  для  живопису  натюрморту виконано  без  урахування  пропорційних співвідношень,  конструктивної  побудови кожного предмету постановки та не дотримано правила компонування на форматі;
-  виконано  живопис  натюрморту локальними  кольорами  без  урахування колірної  гармонії  законів  повітряної перспективи  та  технології  акварельного живопису.
Композиція (практична частина):
-  створено  неврівноважену  декоративну композицію без урахування зазначеної у білеті теми;
-  виконано  декоративну  композицію  без взаємного  узгодження  її  елементів,  у  якій відсутня цілісність сприймання;
-  застосовано  поєднання  кольорів  без урахування колірної гармонії.

II. Середній 124-149 Абітурієнт  може  відтворювати  художні образи   на  репродуктивному  рівні,  в основному розуміє образну сферу художнього твору; застосування знань та термінологічного запасу на практиці задовільне.
Абітурієнт  володіє  навичками  й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи відтворити  окремі  художні  образи,  котрі мають художню конкретну словесну понятійну основу,  але  не  завжди  вміє  сприймати  і відтворювати  художні  образи,  які  вимагають абстрактного  художньо-мистецького мислення;  виявляє  задовільне  знання спеціальної  художньої  термінології; словниковий запас небагатий. Абітурієнт не завжди вміє сприймати та репродукувати візуальні образи, має достатньо сформоване  художнє  мислення,  не  завжди послідовно  та  логічно  характеризує  окремі художні  явища,  його  розповідь  потребує уточнень  і  додаткових  запитань;  виявляєзнання  і  розуміння  основних  тематичних положень,  але  не  завжди  вміє  самостійно зробити аналіз художнього твору, порівняння, висновки  щодо  сприймання  творів образотворчого мистецтва.
Малюнок (практична частина):
-  виконано  малюнок  гіпсової  голови,  в якому  відсутня  конструктивна  побудова  та
лінійна  перспектива,  але  зберігається пропорційне співвідношення кожної з частин голови;
-  передано  об'єм  гіпсової  голови  за допомогою штриховки.
Живопис (практична частина):
-  не  зовсім  вдало  закомпоновано натюрморт у певному форматі;
-  виконано  конструктивну  побудову кожного  предмету  постановки без  дотримання  пропорційних  співвідношень елементів постановки;
-  передано  об'єм  кожного  предмету постановки за допомогою градації світлотіні;
-  виконано  живопис  натюрморту використовуючи  обумовлені  та локальні  кольори  без  урахування  повітряної перспективи.
Композиція (практична частина):
-  створено  урівноважену  декоративну композицію без урахування вказаної у білеті
теми;
- досягнуто відчуття цілісності композиції традиційним способом;
-  застосовано  поєднання  колірних сполучень без урахування колірної гармонії.


III. Достатній 150-175 Абітурієнт  може  відтворити  різні візуальні образи, проте робить непереконливі висновки, не завжди послідовно викладає свої думки,  допускає  мовленеві  та  термінологічні помилки;  знає  найважливіший  тематичний художній  матеріал,  але  знання  не  достатньо стійкі;  спостерігаються  помітні  позитивні зміни  у  творчий  художній  діяльності
абітурієнта.
Абітурієнт  вміє  сприймати  ірепродукувати візуальні образи певного рівня, досить  повно  аналізує  художньо-образний зміст  твору,  але  має  стандартне  мислення, йому  бракує  власних  висновків,  асоціацій, узагальнень;  не  завжди  вміє  поєднувати художні  образи  та  життєві  явища;  на достатньому  рівні  володіє  спеціальною художньою  термінологією  при  аналізуванні художніх  творів  у  процесі  їх  сприймання  та інтерпретації.
Абітурієнт  виявляє  достатнє  засвоєння тематичного  художнього  матеріалу,  але допускає  неточності  у  використанні спеціальної  художньої  термінології,  які потребують допомоги викладача, трапляються поодинокі недоліки у відтворенні художнього образу  і в  художньо-образному  оформленні своїх  роздумів  щодо  оцінки  творів образотворчого  мистецтва;  не  завжди самостійно  систематизує  та  узагальнює художній матеріал.
Малюнок (практична частина):
-  грамотно  закомпоновано  малюнок  у форматі;
-  виконано  конструктивну  побудову гіпсової  голови  з  урахуванням  пропорційних співвідношень  кожної  з  її  частин,  але  без дотримання правил лінійної перспективи;
- показано конструкцію кожної з частин обличчя (око, ніс, вухо, рот);
- передано об'єм гіпсової голови лише за допомогою ліній.

Живопис (практична частина):
- правильно закомпоновано натюрморт у певному форматі;
-  виконано  конструктивну  побудову кожної  із  складових  частин  постановки  з урахуванням лінійної перспективи;
-  передано  об'єм  кожного  предмету постановки за допомогою градації світлотіні;
- передано відчуття простору в глибину, використовуючи лише світлову перспективу;
-  виконано  живопис  натюрморту, використовуючи  обумовлені,  зрідка  локальні кольори.
Композиція (практична частина):
-  створено  урівноважену  декоративну композицію  а  нечітко  вираженим  емоційним станом, яка не повністю відповідає зазначеній у білеті темі;
-  встановлено  взаємозв'язок  окремих частин  композиції,  в  результаті  чого композиція сприймається цілісно;
- скомпоновано з багатьох можливостей, а потім  синтезовано  і  зв'язано  елементи композиції традиційним способом;
-  застосовано  гармонійні  поєднання колірних  сполучень  у  композиції  без урахування  специфічної  декоративності,  яка повинна домінувати.
IV. Високий 176-200 Абітурієнт має міцні знання программного матеріалу,  але,  аналізуючи  художні  твори,
допускає  несуттєві  неточності  у формулюваннях  та  використанні  спеціальної художньої  термінології,  не  завжди обґрунтовано може довести свою точку зору на художні явища в процесі їх сприймання, не завжди  вміє  відтворити  окремі  фрагменти художніх  образів.  Вказані  неточності  може виправляти самостійно.
Абітурієнт володіє тематичним художнім матеріалом  у  межах  програми,  вміє використовувати  набуті  знання,  уміння  і здібності  у  нових  художньо-творчих завданнях,  виявляє  знання  спеціальної художньої  термінології,  їх  усвідомлення  та міцність,  уміння  систематизувати, узагальнювати, аналізувати твори візуального (образотворчого)  мистецтва,  асоціювати  їх  з творами  інших  мистецтв  та  життєвими явищами,  застосовувати  набуті  знання  в образотворчій діяльності. Абітурієнт  має  міцні,  ґрунтовні  знання тематичного  художнього  матеріалу  (жанри, митці,  твори  образотворчого  мистецтва)  у межах  програми,  здатний  систематизувати, узагальнювати,  свідомо  сприймати  та відтворювати  візуальні  образи,  широко застосовувати асоціативні зв’язки між творами образотворчого  мистецтва,  творами  інших мистецтв  та  життєвими  явищами.  Абітурієнт свідомо  послуговується  мовою  візуального мистецтва  у  роздумах,  висновках  та узагальненнях  щодо  сприймання  художніх образів,  має  достатньо  високий  рівень художньо-мистецького  мислення  у  розвитку світопізнання  і  світовідчуття;  самостійно використовує набуті художні вміння, навички та власні здібності в художній діяльності.

Малюнок (практична частина):
-  грамотно  закомпоновано  малюнок  у певному форматі;
-  виконано  конструктивну  побудову гіпсової  голови  з  урахуванням  лінійної перспективи  та  пропорційних  співвідношенькожної з її частин;
- показано конструкцію кожної з частин обличчя (око, ніс, вухо, рот);
-  передано  об'єм  гіпсової  голови  за допомогою ліній та штриховки.
Живопис (практична частина):
- правильно закомпоновано натюрморт у певному форматі;
-  виконано  конструктивну  побудову натюрморту  з  урахуванням  лінійної перспективи  та  пропорційних  співвідношень кожної із складових частин постановки;
- показано конструкцію кожного предмету постановки;
-  передано  об'єм  кожного  предмету постановки за допомогою градацій світлотіні;
- передано відчуття простору в глибину за допомогою  повітряної  перспективи  (колірної та світлової);
-  виконано  живопис  натюрморту, використовуючи обумовлені кольори.
Композиція (практична частина):
-  створено  урівноважену  декоративну композицію з визначеним емоційним станом, яка відповідає зазначеній у білеті темі;
- встановлено різні взаємозв'язки окремих частин  композиції,  в  результаті  чого композиція набуває цілісності сприймання;
- скомпоновано з багатьох можливостей, а потім  синтезовано  і  зв'язано  елементи композиції новим оригінальним способом;
-  застосовано  гармонійні  поєднання колірних  сполучень  у  декоративній композиції.
Експертна  оцінка  екзаменаційних  робіт  абітурієнтів  з  творчого конкурсу зазначається в талонах оцінювання.

Немає коментарів:

Дописати коментар